..

Tuesday, April 16, 2013

Photo manipulation - Vegefruit small ville at night

| No comment
Vegefruit small ville at night - Photo manipulation

Vegefruit small ville at night

Welcome to Vegefruit small ville. Before this i posted Peace underwater, and now we visit a vegetable and fruits concept ville. Most photos in this picture are from Google Images. I hope you like this humble work and share. Thank you .......


p/s: Jika pemimpin sebuah negara mahukan rakyatnya kurang/tidak mencuri, merompak, meragut, pecah rumah dan seumpamanya, maka selain dari laksanakan Hukum Hudud yang wajib pemimpin sebuah negara laksanakan, cuba lah ikhtiar agar agihan pendapatan dan harta-benda di dalam negara ini seimbang (balance). Bukannya dengan membiarkan yang kaya bertambah kaya, yang miskin bertambah miskin. Kaji semula sistem pembahagian gaji dan pendapatan bulanan/harian agar jurang perbezaannya tidak terlalu besar.   Jagalah kebajikan rakyat dengan seadil-adilnya. Bacalah kisah-kisah seperti kisah Khalifah Umar bin Abdul Aziz sebagai motivasi.

Dan perlu juga diingat, kesan kemiskinan kepada anak-anak golongan miskin terutamanya pada zaman yang serba mencabar sekarang ini. Apabila anak-anak mereka hidup tersepit di celah-celah kemewahan dan ramai orang kaya, maka jiwa mereka juga akan tertekan dan memberontak (terutamanya jika mereka sudah kurang mendapat didikan agama dan lemah iman). Ini ditambah lagi jika mereka bergaul pula dengan anak-anak miskin lain yang sama tertekan dengan mereka. Faktor ini antara faktor terbesar yang memungkinkan berlakunya pecah rumah, ragut, merompak, menagih dadah dan seumpamanya.

Maka jika anda sanggup untuk hidup dalam keadaan pecah rumah, ragut, rompakan, penagih dadah merata-rata dan semakin berleluasa, maka teruskan lah tamak dengan kekayaan dunia , berebut-rebut memperbanyakkan harta, megah dengan banyak harta dan makin membezakan jurang perbezaan pendapatan masing-masing. :)

Dan pada Abu Hurairah r.a. katanya: Aku mendengar Rasulullah s.a.w bersabda, “Umat ku akan ditimpa penyakit-penyakit yang pernah menimpa umat-umat dahulu”. Sahabat bertanya, “Apakah penyakit-penyakit umat-umat terdahulu itu?” Nabi saw. menjawab, “Penyakit-penyakit itu ialah (1) terlalu banyak seronok, (2) terlalu mewah, (3) menghimpun harta sebanyak mungkin, (4) tipu menipu dalam merebut harta benda dunia, (5) saling memarahi, (6) hasut menghasut sehingga jadi zalim menzalim”. [Hadits Riwayat Al-Hakim]


Photo manipulation, Digital composite, Vegetable, Fruits
Tags : ,

No comments:

Post a Comment

Thanx for the comment :)

1:32 Diecast Cars
___________________
Arts of Video Games

Recent Posts

Popular Posts This Month

Recent Comments

Random Posts