..

Monday, April 5, 2010

Peacock and white peacock close up at Mini Zoo Kemaman

| 2 Comments
A peacock spreading his tail feathers  --  Burung Merak mengembangkan bulu ekornya

Only male peacocks can spread their feathers, and significantly more colourful than female  --  Hanya Burung Merak jantan dapat mengembangkan bulu ekornya, dan lebih warna-warni dari Burung Merak betina.


Peacock close up with a bit sun light shine on him  --  Close up Burung Merak dengan sedikit cahaya matahari bersinar ke atas nya


Zoom in more to the same peacock  --  Zoom dengan lebih dekat lagi pada Burung Merak yang sama


Another peacock close up. This one has blue feathers on his head, instead of white on the previous peacock  --  Burung Merak yang lain pula. Yang ini mempunyai bulu berwarna biru di atas kepala, berbeza dengan warna putih pada Burung Merak yang sebelum ini.


White peacock close up  --  Gambar zoom dekat Burung Merak Putih.


White peacock on the ground  --  Burung Merak Putih di atas tanah


See also  

Black bears close up at Mini Zoo Kemaman


Salaam. Outing to Mini Zoo Kemaman on 4th April 2010 with my friends Zul Husain, Mohd Zaim Hassim, Eddy Fendy, Faiz and Adam Mikhaeil (Zul's son).  Unfortunately, my built-in flash is corrupted. So the lighting in a few photos is not really good because of low light condition, sorry.

Salaam. Keluar ke Mini Zoo Kemaman pada 4 April 2010 bersama Zul Husain, Mohd Zaim Hassim, Eddy Fendy, Faiz dan Adam Mikhaeil (anak Zul). Tumpang kereta yang dibawa oleh Zaim, thanx :)   

Tetapi malangnya, built-in flash kamera saya baru saja rosak dan tak menyala masa tu, maka beberapa gambar mengandungi pencahayaan yang tidak berapa bagus. Ditambah lagi dengan tempat tersebut di dalam kawasan hutan yang agak kurang cahaya.


Thanx and baarokallahu lakum :)


Daripada Abu Hurairah r.a. katanya: Aku mendengar RasuIullah saw. bersabda, “Umat ku akan ditimpa penyakit-penyakit yang pernah menimpa umat-umat dahulu”. Sahabat bertanya, “Apakah penyakit-penyakit umat-umat terdahulu itu?” Nabi saw. menjawab, “Penyakit-penyakit itu ialah (1) terlalu banyak seronok, (2) terlalu mewah, (3) menghimpun harta sebanyak mungkin, (4) tipu menipu dalam merebut harta benda dunia, (5) saling memarahi, (6) hasut menghasut sehingga jadi zalim menzalim”. Hadith Riwayat Hakim


Bird wallpapers , Nature pictures , Close-up photography , Free stock photos



Camera used : Sony Alpha 200 DSLR , with Sigma 70-300mm f4-5.6 DG Macro Telephoto lense
Location : Mini Zoo Kemaman, Kemaman, Terengganu, Malaysia


Photos, images, pictures, graphics and wallpapers
Tags : ,

2 comments:

  1. salam...awak memang meminati binatang kan...saya doakan sikap anda berterusan k...gud luck

    ReplyDelete
  2. Salaam. Terima kasih wahai saudara. All the best to you :)

    ReplyDelete

Thanx for the comment :)

1:32 Diecast Cars
___________________
Arts of Video Games

Recent Posts

Popular Posts This Month

Recent Comments

Random Posts