..

Monday, February 21, 2011

Lukisan potret Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat

| No comment
Lukisan potret Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat

Sudah berbelas tahun saya tidak melukis di kertas, kali ini panas enjin semula nampaknya. Untuk lukisan potret pertama yang akan saya upload ke blog ini ialah lukisan potret seorang yang saya hormati dan kagumi iaitu Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat iaitu Menteri Besar Kelantan.

Saya tidak berpuas hati lagi dengan details, teknik dan lighting dalam gambar ini tetapi boleh la untuk pertama kali memulakan balik ni. Banyak lagi rupanya yang perlu saya kaji dan study dalam teknik melukis.

Medium yang digunakan ialah

- Kertas A4

- Pensil 2B, 6B dan H

- Pemadam


Pada sesiapa yang mahu study pencil drawing, sebaiknya juga ambil tahu alat-alat asas yang bagus seperti dalam link di bawah ni

http://www.toadhollowstudio.com/pencils_blenders_erasers.html

Dan pergi ke Youtube, ada melambak tutorial untuk melukis. Search je dengan keyword "Pencil Drawing"


Photos, images, pictures, graphics and wallpapers , By : NeeZhom PhotoMalaya
Tags :

No comments:

Post a Comment

Thanx for the comment :)

1:32 Diecast Cars
___________________
Arts of Video Games

Recent Posts

Popular Posts This Month

Recent Comments

Random Posts