Abandoned chalet

Abandoned chalet  --  Chalet yang telah ditinggalkan

Sayang sungguh tengok chalet ni, terbiar begitu saja, kalau kasi kat saya kan bagus.  Chalet terbiar ini boleh dijumpai di kawasan pantai di kampung Tok Jembal, Kuala Terengganu, Terengganu, berhampiran dengan airport.

Di dalam nya begitu bersepah sekali, seperti telah menjadi sarang penagih dadah untuk membuat projek mereka di situ,  hmmmm.


Photos, images, pictures, graphics and wallpapers , By : NeeZhom PhotoMalaya

4 comments:

  1. comel plop chalet nih. bakpe la abandon. isk isk

    ReplyDelete
  2. assalammualaikum wbt...
    mmg sayang nye bila chalet ini terbiar
    begitu sahja...
    pape pun...suka nengok pic nie ..(❤‿◕✿)

    ReplyDelete
  3. Ada kisah disebalik itu..

    Sebenarnya chalet tu mmg best. Saya kenal tuan chalet tu.. Pernah duk situ masa awal mula-mula buka.

    Pantai depan tu pun selamat untuk mandi. Kalau yang hujung sana sikit, dah agak mencerun dan ombak.

    Chalet ni pernah jadi tempat tinggal masa sukan dulu. Tuan chalet ni siap pasang lampu jalan, mintak dr TNB, tp kena bayar la. Satu tiang bukan murah beb.

    Nak jadi kisah, kehidupan aman damai tercela dengan penambakan lapangan terbang. Ombak beralih arah, hakisan berlaku. Memang sadis, chalet ni jadi mangsa.

    Bila dah jadi macam ni, baru ler kerajaan nak amik tindakan, konon tambak. tak smpai sebulan, hakisan bertambah teruk, dan chalet ni dah runtuh pun dalam laut pada 31 januari 2011.

    Takleh salahkan tuan chalet ni. Sian pakcik tu, hilang suda tempat menyinggah. Udah tempat selamat, ada ke orang nak duduk?

    Sepatutnya korang buat laporan pada kerajaan sebb hakisan berlaku berikutan penambakan yang tidak betul. Boleh lak korang condemn pakcik chalet tu. Tak baik woo..

    ReplyDelete
  4. Rashidah : Chalet ni sudah runtuh? uissyy, baru sebulan lebih lepas saya pergi, masih jauh lagi dengan tempat hakisan pantai tu. Dan runtuh dah yer , hhmmmm

    Betul kata saudari tu, ini kesan penambakan lapangan terbang. Pakcik tuan Chalet pulak jadi mangsa yer, ih ih ih. Mintak maaf la pakcik, maksud saya di atas pun ditujukan kepada pihak2 yang menyebabkan hakisan pantai tu la. Ingatkan orang sudah sedia maklum belaka :)

    ReplyDelete

Thanx for the comment :)

Powered by Blogger.